vineri, 6 ianuarie 2012

Exercitiul 2

Dupa primul exercitiu de identificare a atributelor si adjectivelor la alte persoane necunoscute vine randul unui exercitiu de introspectie. Un exercitiu in care vom identifica cum ne vede pe noi lumea, de ce ne vede asa, iar dupa o analiza amanuntita, impreuna, vom gasi solutiile pentru a imbunatatii aceasta imagine si vom identifica strategia pentru a atinge obiectivele stabilite de tine pentru brandul personal.
Lista de adjective si atribute poate fi imbunatatita si puteti adauga orice cuvant sau fraza care va defineste sau care ati dori sa va defineasca sau sa nu va defineasca, urmarind logica exercitiului de a descrie cum si de ce va/ nu va defineste.
Exercitiul nu este unul contratimp, este unul de introspectie, puteti sa-l faceti pana data viitoare :)

 


Ce se intampla daca aplicati acest exercitiu pe cel mai bun prieten, credeti ca el va vede la fel cum te vezi si tu? Dar el se vede pe sine asa cum il vezi tu pe el?

Aceste doua exercitii impreuna cu prezentarea unui discurs sunt baza de plecare pentru atrenamentul tau. Discursul trebuie sa fie despre o tema indragita de tine, sa-l filmam ca sa-l putem analiza si sa fie sustinut in fata unor prieteni apropiati... ca sa nu te judece nimeni.

joi, 5 ianuarie 2012

GESTURILE SI APARITIILE LA TV. Partea 1

In comunicare factorul nonverbal este foarte important. In cadrul acestui factor, gesturile capata o dimensiune speciala prin complexitatea si totusi claritatea lor. Gesturi pe care le facem involuntar au pentru altii semnificatii, de cele mai multe ori, pe care nu dorim sa le aiba.
Trairile noastre interne ne sint scoase la iveala de gesturile pe care le facem, impresia pe care o lasam celor din jur, impunerea argumentelor, sinceritatea, etc, pot fi influntate ca rezultat de gesturile pe care le facem.
Nu in ultimul rind, altii, prin gesturile pe care le fac, doresc sa-si impuna punctul lor de vedere, sa puna accentul pe anumite lucruri sau, pur si simplu, sa se dea mari. Cum inerpretam propriile noastre gesturi, cum le putem constientiza ca ele sa nu ne tradeze?
Expertii au concluzionat ca ceea ce spunem ar avea ca importanta circa 7%, felul cum spunem are un impact de circa 38% si comunicarea non-verbala are o relevanta de circa 55% in cadrul mesajului.
In decursul istoriei moderne s-a subliniat din ce in ce mai mult necesitatea charismei pentru persoanele care apar la televizor, in fotografii, in spectacole, etc. Charisma declansind in grupul tinta o reactie pozitiva neconditionata de mesajul verbal sau scris.
Totodata, charisma este considerata o punte de legatura foarte buna dintre emitator, persoana cu charisma si receptor, persoana din grupul tinta si ca acesta din urma va retine mai multe, mai bine si mai mult timp mesajul transmis.
A te concentra, ca emitator, doar pe mesajul pe care vrei sa-l transmiti si a ignora restul tipurilor de comunicare, este demonstrat o greseala. Experienta in fata oamenilor, a camerei de filmat, repetitia discursului si a gesturilor necesare, a tonalitatii si volumului discursului, a pauzei sint, printre alte elemente, pasii spre succes.
Nu in ultimul rind, eforturile fizice, pe care le necesita unele discursuri, aparitii TV sau diferite meeting-uri trebuie si ele repetate si insusite.
Personalitatea = se formeaza numai in cadrul societatii si se refera la modalitatile de organizare a trasaturilor psihologice si fiziologice ale individului.
Pentru a se cunoaste personalitatea unui individ este necesara cunoasterea trasaturilor caracteristice si a modului lor de organizare.
Trasaturile personalitatii se pot clasifica in 3 categorii mari: temperament, aptitudini si caracter.

Temperamentul = forma de manifestare a personalitatii in ceea ce priveste energia, rapiditatea, regularitatea si intensitatea proceselor psihice.
Temperamentui este latura frontala dinamica a personalitatii, si influenteaza caracterul.


Aptitudinile = indica posibilitatile unui individ si reprezinta insusiri psihice si fizice cu ajutorul carora se realizeaza cu succes o anumita activitate.
Aptitudinea profesionala este complexa si nu poate fi detemiinata de un singur factor. Fiecare din insusirile necesare, luata separat, reprezinta o aptitudine simpla, iar intregul grup de aptitudini simple, necesare intr-o anumita activitate, formeaza aptitudinea complexa.

Caracterul = aspect etico-social, ce cuprinde orientarea, atitudinea si interesele omului si indica ce reprezinta omul ca membm al societatii. Trasaturile de caracter se refera la sfera motivationala a persoanei, indicand semnificatia si scopnl activitatii umane.

miercuri, 4 ianuarie 2012

Asculta


Stiti ca a asculta este o calitate. O calitate de leader!
In cadrul antrenamentelor in sectiunea tehnici de vanzare predau arta ascultarii: daca ai o gura si doua urechi, nu ar fi bine sa le folosesti proportional!


Arta ascultarii active a unui partenert se bazeaza pe zece principii fundamentale
1.    Sa taca si sa fie atent la ce spune interlocutorul sau
2.    Sa manifeste un interes sincer fata de el
3.    Sa-1 incuajeze sa se exprime punindu-i intrebari adecvate si precise
4.    Sa-i examineze atitudinile in timp ce se exprima pentru a fi mai bine inteles
5.    Sa-i retina cuvintele si propozitiile pe care le pronunta cu un anumit interes
6.    Sa utilize "reformulari" din cind in cind.
7.    Sa-1 determine pe interlocutor sa faca precizari cind are indoieli
8.    Sa ceara exemple concrete in caz de neintelegere.
9.    Sa faca sinteze partiale.
10.    Sa-i analizeze vorbele in toate sensurile posibile.

ATITUDINE DE LEADER

Ce inseamna de fapt o buna imagine de sine? Este o imagine care transmite ceea ce nu puteti formula in cuvinte si mai ales este o imagine care vi se potriveste, care va apartine numai dumneavoastra, care e unica, asa cum si dumneavoastra sunteti unic. Fie ca vreti sa nu sa recunoasteti, in fiecare dimineata va puneti aceleasi intrebari:
•    Cum sa fac sa fiu eu insumi?
•    Cum sa fac sa-mi arat toate calitatile?
•    Cum sa fac sa-mi pun in valoare personalitatea?
•    Cum sa reactionez in diferitele situatii in care sunt implicat si sa-i influentez pe ceilalti, raminind integru?
•    Cum sa ma fac iubit?
Imaginea de Sine este guvernata de acelasi principiu: o globalitate compusa din elemente distincte, care interactioneaza si se incruciseaza intr-o organizare logica.
Atitudinea este modul specific prin care o persoana raspunde si reactioneaza intr-o situatie data. Este bazata pe experienta si conduce la un anumit comportament si exprima anumite optiuni.

Conceptul 1: A fi leader inseamna sa-ti transformi intentiile in practica
Exista o diferenta colosala intre a sti ce sa faceti si a face acel lucru.
“Am invatat faptul ca a fi un leader insemna A FACE ceea ce trebuie facut. Am invatat ca toti angajatii merita un leader care face ceea ce trebuie facut. Colegii mei de echipa merita acest lucru si la fel meritati si dumneavoastra!”

Conceptul 2: Faceti lucrul potrivit
Leaderii trebuie sa fie increzatori si sa faca tot timpul lucrurile potrivite. Acest proces impune o atitudine pozitiva, incurajand oamenii dintr-o organizatie.
A fi leader inseamna a fi activ tot timpul!

Conceptul 3: Fiti dumneavoastra insiva exemplu
Un leader trebuie sa-I invete pe ceilalti valoarea adevarata a lucrurilor!

Conceptul 4: Construiti o colaborare fructuoasa
Spatiul fizic este aproape irelevant comparativ cu ceea ce se intampla inauntru. Construind relatii de incredere, fructuoase impreuna cu subordonatii si colaboratorii va contribui la un viitor plin de succese.

Conceptul 5: Impartiti felia dumneavoastra de tort cu ceilalti
Colaboratorii si coechipierii simt nevoia sa stie ca sunt apreciati in munca pe care o depun. Unul din cele mai bune mijloace de a face acest lucru este sa va concentrati atentia pe oamenii care va ajuta sa va indepliniti misiunea zi de zi.

Conceptul 6: Oamenii vor sa creada
Oamneii doresc sa creada in organizatia din care fac parte, in colegi, colaboratori si leaderi. A va pune in practica bunele intentii le intareste cinvingerea in toate aceste lucruri. “Daca veti inceta sa va indepliniti promisiunile veti pierde increderea oamenilor si angajamentul lor. Si, mai mult decat atat, ei vor inceta sa mai creada in DUMNEVOASTRA!”.

VESTIMENTATIA

Vestimentatia trebuie sa fie in concordanta cu ceea ce doriti sa transmiteti.
Descoperirea puterii unei imagini personale administrate cu eficacitate inseamna o serie de cistiguri, care fac din price individ un om carismatic, o persoana de succes.
•    Sa fii capabil sa evoluezi cu usurinta in orice mediu profesional
•    Sa comunici cu usurinta si claritate in orice situatie.
•    Sa-ti dezvolti capacitatile de a anticipa.
•    Sa accelerezi etapele ascensiunii pe scara sociala.
•    Sa stii sa influentezi cu eleganta si tact.
•    Sa-ti menajezi propriile energii si sa blochezi stresul.
Sa trecem la un exercitiu practic. Incercati sa raspundeti la urmatoarele intrebari fara a recurge la automatisme de genul: “imi place”, “imi sta bine”, etc, faceti efortul de a gasi explicatii obiective.
•    Cum v-ati imbracat in dimineata aceasta?
•    Purtati hainele pe care le-ati purtat ieri sau altele?
•    De ce le-ati schimbat? Le-ati schimbat in totalitate sau doar partial?
•    Care a fost elementul obiectiv care v-a facut sa alegeti aceasta culoare pentru camasa?
•    De ce ati ales aceste sosete?
•    Cum ati decis sa abordati aceasta coafura (pieptanatura)?
•    De ce ati ales aceasta cravata?
•    Care este efectul pe care ati dorit sa-l obtineti?
•    Sunteti constient sau nu de modul dumneavoastra de a va imbraca si de mesajul pe care acesta il transmite celorlalti?
Daca ascultatorii dumneavoastra sunt imbracati in tinute de ocazie (fie ele costume, frac, rochii, etc.), atunci purtati si dumneavoastra costumul care sa va aduca cele mai multe complimente. Fiti siguri inainte ca v-ati asortat corespunzator si ca fiecare obiect vestimentar este curat si calcat.
Nu purtati bijuterii care stralucesc sau zornaie atunci cand gesticulati sau va miscati simplu. Acest lucru ar putea sa atraga atentia de la discursul dumneavoastra. Din acelati motiv goliti-va buzunare de obiecte care scot sunete atunci cand va miscati.
Audienta isi va face o prima impresie despre dumneavoastra chiar inainte de a va incepe discursul. Pe masura ce ascultatorii sosesc, pregatirea discursului trebuie incheiata, iar dumneavoastra nu trebuie sa studiati incontinuare discursul. In loc sa faceti acest lucru, stati printre auditoriu si proiectati acceasi atitudine prietenoasa, increzatoare si calda, care v-a transforma discursul dumneavoastra intr-un succes.
Atunci cand vorbiti, mai ales daca audienta nu va cunoaste foarte bine, partea cruciala a prezentarii dumneavoastra se gaseste in primele minute. Pe tot parcursul acestui segment initial, audienta va va judeca critic si va decide daca sunteti de incredere, sincer, prietenos, nerabdator sa va adresati lor si meritati intr-adevar atentia lor. In linii mari, isi vor baza deciziile luate pe ceea ce vor vedea.
Dupa introducere, mergeti increzator, aratand determinare, catre pozitia in care veti sustine discursul!

Exercitiul 1

Pe parcursul antrenamentului trebuie sa faci si cateva exercitii. Un exercitiu de constientizare foarte bun, mai ales, de constientizare a cum te percepe lumea, este sa stai la o terasa, intr-o zona publica, si sa observi lumea care vine-pleaca, lumea de pe strada. Pentru fiecare persoana pe care o vezi sa-ti adresezi cateva intrebari:
Ce personaj public ar dori sa fie, ca si atitudine, imbracaminte, gestica? (personaj politic, de cinema, etc)


Ce adjective si atribute il/ o caracterizeaza? De ce ar trebui ceilalti sa le identifice? Si cum le identifica?

La sfarsitul exercitiului ar trebui ca sa ai o lista de atribute si adjective despre cum caracterizezi o persoana si de ce le-ai constientizat.

Bibliografia acestui blog

In primele articole, poate primele 100 :), voi folosi elemente, fragmente, idei, etc din bibliografia de mai jos. Alte publicatii, site-uri, imagini, etc care nu se regasesc in aceasta bibliografie dar pe care le voi folosi le voi adauga treptat.

BIBLIOGRAFIE pentru primii pasi in Vorbitul in Public

Berger, Gaston – TRATAT PRACTIC DE CUNOASTERE A OMULUI – Editura IRI, Bucuresti,, 1997
Berneaga, Mihaela Osoianu - SUPRALICITAREA, TEHNICA DE REALIZARE A SENZATIONALULUI - Articol
Bland, Michael; Theaker, Alison; Wragg, David – RELATIILE EFICIENTE CU MASS MEDIA – Editura Comunicare.ro, Bucuresti, 2003
Breban, Vasile – DICTIONAR AL LIMBII ROMANE CONTEMPORANE – Editura Stiintifica si Enciclopedica, Bucuresti, 1980
Bruca, Silviu – INTREPTAR-DICTIONAR DE POLITOLOGIE – Editura Nemira, 1993
Cegolea, Gabriela – VOX MENTIS GHID PRACTIC PENTRU CANTAT SI VORBIT – Editura Europa Nova si Editura Armonia, Bucuresti, 1995
Chelcea, Adina, coordonator – PSIHOTESTE – Editura Stiinta si Tehnica. Bucuresti, 1994
Cohen, Herb – ORICE SE POATE NEGOCIA – Editura Colosseum, Bucuresti, 1995
Covez, Stephen R. – EFICIENTA IN 7 TREPTE SAU UN ABECEDAR AL INTEPCIUNII – Editura ALL, Bucuresti, 1995
Cristescu, Octav – CANTUL – Curs, Fundatia “Rom\nia de M\ine”, Universitatea “Spiru Haret”, Bucuresti
Dumitrescu, Monica – SECRETUL FRUMUSETII – Editura Tehnica, Bucuresti, 1991
Farte, Gheorghe Ilie – O ANALIZA LOGICO-SEMIOTICA A DISCURSULUI JURNALISTIC - Articol
Hayes, Stephen K. – ARTA SECRETA DE LUPTA NINJA – Editura Monia Delfin, Bucuresti, 1994
Jues, Jean-Paul – CARACTEROLOGIA – Editura Teora, Bucuresti, 1999
Koren, Leonard; Goodman, Peter – MANUALUL NEGOCIATORULUI SAU CUM SA FACI UN TARG BUN – Editura Anima, Bucuresti, 1997
Lin, Jami – MANUAL DE FENG SHUI – Editura Teora, Bucuresti, 1999
Maneca, Constant; Marcu, Florin – DICTIONAR DE NEOLOGISME – Editura Republicii Socialiste Romania, Bucuresti, 1978
Manoila, Constantin – ARTA IMAGINII COLOR VIDEO-TV – Editura Militara, bucuresti, 1997
Muresan, Paul – INVATAREA EFICIENTA SI RAPIDA – Editura Ceres, Bucuresti,, 1990
Neculau, Adrian – 26 DE TESTE PENTRU CUNOASTEREA CELUILALT – Editura Polirom, 1997
Pease, Allan – LIMBAJUL CORPULUI – Editura Polimark, Bucuresti, 1993
Percek, Arcadie – STRESUL SI RELAXAREA – Editura Teora, Bucuresti, 1993
Pitariu, Horia D. – MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE – Editura ALL, Bucuresti, 1994
Regester, Michaels Larkin, Judz – MANAGEMENTUL CRIYELOR SI AL SITUATIILOR DE RISC – Editura Comunicare.ro, Bucuresti, 2003
Ruxandoiu-Ionescu, Liliana – CONVERSATIA STRUTURI SI STRATEGII – Editura ALL, Bucuresti, 1999
Salavastru, Constantin – PATOLOGIA DISCURSULUI JUSNALISTIC: SOFISMELE – Articol
Siler, Todd – GANDESTE CA UN GENIU! – Editura Teora, Bucuresti, 1999
Stoica, Dan - STRATEGII DISCURSIVE IN COMUNICAREA PUBLICA - Articol
Vartan, Nicolae Valentin – IMAGINEA DE SINE – Editura Polirom, Bucuresti, 1999
Ward, Michael – 50 DE TEHNICI ESENTIALE DE MANAGEMENT – Editura Class, Bucuresti, 1997
Zub, Alexandru Dumitru - IDENTITATE NATIONALA SI DISCURS PANEUROPEAN - Articol

Cum te catalogheaza cel care te vede prima data

In cautarile mele, acum cativa ani, pentru a gasi cum sa deosebesti oamenii intre ei, mai ales daca intr-o singura zi vezi 10 - 20 de domni si doamne - la un interviu, spre exemplu, am gasit un sistem simplu, dar eficient, de a-i cataloga.
Sistemul este simplu si nu are legatura cu religia, frumusetea sau cunostintele profesionale (acestea se regasesc in alte fise) ci are legatura doar cu impresia pe care o lasam fiecare.
Fisa este de fapt un tabel de identificare si calcul. Nu spun ca e perfect, fiecare poate construi si alte sisteme. Dar in cadrul vorbitului in public putem sa ne catalogam fiecare aparitie si sa generam sentimentele pe care le dorim utilizand un sistem simplu ca aceasta fisa.

Ce veti citi in acest blog...

Va multumesc pentru faptul ca acordati timp citirii acestui blog de pregatire avansata in domeniul comunicarii nonverbale si paraverbale.

Acest blog are la baza Cursul ciel.leaderultra ce va v-a oferi informatii complete si explicite referitoare la modalitatea de a stabili si a pastra puntea de legatura cu auditoriul, astfel incat fiecare act comunicativ in parte sa fie “regizat” in mod direct si voit de catre orator. Acest curs/antrenament pe care il sustin va investiga si analiza felul in care decurge procesul comunicarii interumane, in general si felul in care circumstantele concrete ale oricarui act comunicativ isi pun amprenta asupra structurii acestuia. Prin solutiile de descriere a unor structuri si strategii identificabile la nivel macro- si micro-comunicativ, voi intentiona sa fixez cateva repere metodologice pentru interpretarea conversatiei, in special, din perspectiva pragmaticii lingvistice.

Pentru  a primi in casuta postala noi informatiii despre vorbitul in public va invit sa deveniti membrii ai acestei comunitati prin inscrierea adresei de e-mail in casuta adecvata.



Date fiind cele sustinute, am identificat urmatoarele obiective pe care le vom dezbate pe larg in scrierile urmatoare:

1. Identificarea si implementarea avantajelor rezultate din aspectul fizic, vestimentatie si conduita motrica, pentru reflectarea unei personalitati puternice, naturale, dezinhibate, autoritare.

2. Dezvoltarea abilitatilor fizice si verbale pentru o cat mai buna captare a auditoriului (gestica, mimica, tonalitatea vocii, dictie).

3. Identificarea si construirea unor strategii de impunere a ideilor proprii, atat in discurs, cat si in interviu (filozofia discursului, alegerea tipului de atitudine in functie de natura fiecarei situatii in parte, lupta impotriva obiectiilor, simularea situatiilor de criza, manualul de criza).

4. Organizarea biroului, salii de intalnire, pentru reflectarea imaginii de leader in mediul de lucru.

5. Momentul intalnirii fata-in-fata. Probleme. Negociere.

6. Aplicarea notiunilor invatate in situatii reale, casete audio-video demonstrative, sedinta foto, fotografii.

Comunicarea orala fiind prin excelenta situationala, empatica si participtiva, este des intalnit faptul ca exista persoane care nu doresc sa participe la cursuri de pregatire in ceea ce priveste comunicarea si discursul daca sunt implicati si alti oameni, in general necunoscuti. Cursul nostru de pregatire, ciel.leaderultra, va asigura asupra faptului ca va vom acorda atentia individuala pe care o doriti si o meritati. Cresterea nivelului increderii in capaciatile dumneavoastra de prezentator, gasirea modalitatii simple si inovatoare de a va scrie discursurile pentru a avea un impact maxim, invatarea prin prizma unui feed-back constructiv al stilului dumneavoastra va va ajuta implicit sa fiti dumneavostra insiva “la pupitru” sau “pe scena” si sa castigati, prin acest lucru, audienta.

O trecere in revista a principalelor orientari manifestate in cerecetarea comunicarii interpersonale releva existenta a trei tipuri de perspective:

a. perspectiva actionala , care pune accentul pe actiunea de codare a mesajului, centrul de greutate al activitatii comunicative fiind plasat la nivelul emitatorului, comunicarea fiind conceputa ca o activitate cu sens unic, dinspre emitator spre receptor. Receptorul este tinta pe care o vizeaza emotatorul si pe care o poate atinge printr-o abila organizare, structurare si transmitere a mesajului.
 
b. perspectiva interactionala, care porneste de la ideea ca fiecare individ este concomitent si receptor si emitator. Raspunsul receptorului orienteaza codajul emitatorului, permitandu-i acestuia sa realizeze un control al comunicarii.

c. perspectiva tranzactionala, priveste comunicarea ca pe un proces dinamic, in care participantii intra in subtile raporturi de interdependenta. Manifestarile de la fiecare pol al comunicarii (emitator si receptro) sunt, in acelasi timp, cauza si efect.

Cele trei tipuri de perspective sunt intalnite in discursurile de tip monolog, in confruntarile directe si, respectiv, in discutiile in concordanta. De asemenea, cele trei tipuri de perspective va vor ajuta sa manipulati cu succes conversatia sau discursul, fara a avea, in schim, un limbaj greoi, obositor, incoerent si totalitar.
Ciel.leaderultra este un curs care se bazeaza pe explorarea resurselor situationale, nu pe crearea unui discurs in sine, care presupune imaginarea unui destinatar si inzestrarea acestuia cu un anumit tip de competenta comunicativa, gandirea si introducerea unor asertiuni ca raspuns la o intrebare implicita a destinatarului prezumptiv.

Cursul ciel.leaderultra va va oferi atat feed-back-ul necesar exerciitilor practice, cat si cateva sesiuni de prezentare a discursului dumneavoastra.

Va vom ruga sa petreceti o zi intreaga impreuna cu echipa ciel adverising, pentru a stabili puncte de discutie din prezentarea cursului nostru, pentru a ne impartasi din dorintele dumneavoastra in ceea ce priveste nivelul oratoric, cu scopul de a folosi un model coerent, pliat pe personalitatea dumneavoastra si adaptat timpului dumneavoastra.
 
Cursul ciel. leaderultra este pesonal si, deci, complet confidential.

In ceea ce priveste nivelul extralingvistic, preocuparea de propria dumneavoastra imaginea nu reprezinta numai necesitatea de a satisface anumite cerinte primare, dar si nevoia de a raspunde necesitatilor fundamentale de apartenenta, de recunoastere si de implicare personala, asa cum ne indica piramida lui Maslow.


De la baza spre varf
Nivel 1 Nevoi Primare Functia practica: a-i fi frig sau cald
Nivel 2 Nevoi de securitate Functia de protectie: a se apara, a se proteja
Nivel 3 Nevoi de Aparteneta Functia sociala: prestigiu, convenienta
Nivel 4 Nevoi de a fi recunoscut Functia de afirmare: diferentiere, distinctie
La virf
Nivel 5 Nevoi de realizare Functia de expresie: creativitate, autoafirmare


Pe parcursul cursului ciel.leaderultra se are in vedere atingerea obiectivelor propuse printr-o sistematizare si, in acelasi timp, o interdependenta intre toate modurile si tipurile de comunicare pe care un om le realizeaza cu exteriorul.

Este foarte dificil de realizat o delimitare stricta intre modurile si tipurile de comunicare si, de aceea, cursul va fi prezentat nu sub forma de capitole, ci sub forma de sinteze, care au ca scop atat atingerea obiectivelor secundare, cat si atingerea obiectivului general: capacitatea maxima de comunicare si de influentare a unei persoane sau a unui grup de persoane.

Acesta este cursul, iar pe parcursul scrierilor de pe acest blog  voi scrie fragmente din curs, parari, exercitii, elemente noi care impreuna cu partea teoretica ar putea sa va faca un mai bun vorbitor in public.

Va multumesc si va invit sa deveniti membrii ai acestei comunitati pentru a primi in casuta postala noile informatiii.