miercuri, 4 ianuarie 2012

Ce veti citi in acest blog...

Va multumesc pentru faptul ca acordati timp citirii acestui blog de pregatire avansata in domeniul comunicarii nonverbale si paraverbale.

Acest blog are la baza Cursul ciel.leaderultra ce va v-a oferi informatii complete si explicite referitoare la modalitatea de a stabili si a pastra puntea de legatura cu auditoriul, astfel incat fiecare act comunicativ in parte sa fie “regizat” in mod direct si voit de catre orator. Acest curs/antrenament pe care il sustin va investiga si analiza felul in care decurge procesul comunicarii interumane, in general si felul in care circumstantele concrete ale oricarui act comunicativ isi pun amprenta asupra structurii acestuia. Prin solutiile de descriere a unor structuri si strategii identificabile la nivel macro- si micro-comunicativ, voi intentiona sa fixez cateva repere metodologice pentru interpretarea conversatiei, in special, din perspectiva pragmaticii lingvistice.

Pentru  a primi in casuta postala noi informatiii despre vorbitul in public va invit sa deveniti membrii ai acestei comunitati prin inscrierea adresei de e-mail in casuta adecvata.



Date fiind cele sustinute, am identificat urmatoarele obiective pe care le vom dezbate pe larg in scrierile urmatoare:

1. Identificarea si implementarea avantajelor rezultate din aspectul fizic, vestimentatie si conduita motrica, pentru reflectarea unei personalitati puternice, naturale, dezinhibate, autoritare.

2. Dezvoltarea abilitatilor fizice si verbale pentru o cat mai buna captare a auditoriului (gestica, mimica, tonalitatea vocii, dictie).

3. Identificarea si construirea unor strategii de impunere a ideilor proprii, atat in discurs, cat si in interviu (filozofia discursului, alegerea tipului de atitudine in functie de natura fiecarei situatii in parte, lupta impotriva obiectiilor, simularea situatiilor de criza, manualul de criza).

4. Organizarea biroului, salii de intalnire, pentru reflectarea imaginii de leader in mediul de lucru.

5. Momentul intalnirii fata-in-fata. Probleme. Negociere.

6. Aplicarea notiunilor invatate in situatii reale, casete audio-video demonstrative, sedinta foto, fotografii.

Comunicarea orala fiind prin excelenta situationala, empatica si participtiva, este des intalnit faptul ca exista persoane care nu doresc sa participe la cursuri de pregatire in ceea ce priveste comunicarea si discursul daca sunt implicati si alti oameni, in general necunoscuti. Cursul nostru de pregatire, ciel.leaderultra, va asigura asupra faptului ca va vom acorda atentia individuala pe care o doriti si o meritati. Cresterea nivelului increderii in capaciatile dumneavoastra de prezentator, gasirea modalitatii simple si inovatoare de a va scrie discursurile pentru a avea un impact maxim, invatarea prin prizma unui feed-back constructiv al stilului dumneavoastra va va ajuta implicit sa fiti dumneavostra insiva “la pupitru” sau “pe scena” si sa castigati, prin acest lucru, audienta.

O trecere in revista a principalelor orientari manifestate in cerecetarea comunicarii interpersonale releva existenta a trei tipuri de perspective:

a. perspectiva actionala , care pune accentul pe actiunea de codare a mesajului, centrul de greutate al activitatii comunicative fiind plasat la nivelul emitatorului, comunicarea fiind conceputa ca o activitate cu sens unic, dinspre emitator spre receptor. Receptorul este tinta pe care o vizeaza emotatorul si pe care o poate atinge printr-o abila organizare, structurare si transmitere a mesajului.
 
b. perspectiva interactionala, care porneste de la ideea ca fiecare individ este concomitent si receptor si emitator. Raspunsul receptorului orienteaza codajul emitatorului, permitandu-i acestuia sa realizeze un control al comunicarii.

c. perspectiva tranzactionala, priveste comunicarea ca pe un proces dinamic, in care participantii intra in subtile raporturi de interdependenta. Manifestarile de la fiecare pol al comunicarii (emitator si receptro) sunt, in acelasi timp, cauza si efect.

Cele trei tipuri de perspective sunt intalnite in discursurile de tip monolog, in confruntarile directe si, respectiv, in discutiile in concordanta. De asemenea, cele trei tipuri de perspective va vor ajuta sa manipulati cu succes conversatia sau discursul, fara a avea, in schim, un limbaj greoi, obositor, incoerent si totalitar.
Ciel.leaderultra este un curs care se bazeaza pe explorarea resurselor situationale, nu pe crearea unui discurs in sine, care presupune imaginarea unui destinatar si inzestrarea acestuia cu un anumit tip de competenta comunicativa, gandirea si introducerea unor asertiuni ca raspuns la o intrebare implicita a destinatarului prezumptiv.

Cursul ciel.leaderultra va va oferi atat feed-back-ul necesar exerciitilor practice, cat si cateva sesiuni de prezentare a discursului dumneavoastra.

Va vom ruga sa petreceti o zi intreaga impreuna cu echipa ciel adverising, pentru a stabili puncte de discutie din prezentarea cursului nostru, pentru a ne impartasi din dorintele dumneavoastra in ceea ce priveste nivelul oratoric, cu scopul de a folosi un model coerent, pliat pe personalitatea dumneavoastra si adaptat timpului dumneavoastra.
 
Cursul ciel. leaderultra este pesonal si, deci, complet confidential.

In ceea ce priveste nivelul extralingvistic, preocuparea de propria dumneavoastra imaginea nu reprezinta numai necesitatea de a satisface anumite cerinte primare, dar si nevoia de a raspunde necesitatilor fundamentale de apartenenta, de recunoastere si de implicare personala, asa cum ne indica piramida lui Maslow.


De la baza spre varf
Nivel 1 Nevoi Primare Functia practica: a-i fi frig sau cald
Nivel 2 Nevoi de securitate Functia de protectie: a se apara, a se proteja
Nivel 3 Nevoi de Aparteneta Functia sociala: prestigiu, convenienta
Nivel 4 Nevoi de a fi recunoscut Functia de afirmare: diferentiere, distinctie
La virf
Nivel 5 Nevoi de realizare Functia de expresie: creativitate, autoafirmare


Pe parcursul cursului ciel.leaderultra se are in vedere atingerea obiectivelor propuse printr-o sistematizare si, in acelasi timp, o interdependenta intre toate modurile si tipurile de comunicare pe care un om le realizeaza cu exteriorul.

Este foarte dificil de realizat o delimitare stricta intre modurile si tipurile de comunicare si, de aceea, cursul va fi prezentat nu sub forma de capitole, ci sub forma de sinteze, care au ca scop atat atingerea obiectivelor secundare, cat si atingerea obiectivului general: capacitatea maxima de comunicare si de influentare a unei persoane sau a unui grup de persoane.

Acesta este cursul, iar pe parcursul scrierilor de pe acest blog  voi scrie fragmente din curs, parari, exercitii, elemente noi care impreuna cu partea teoretica ar putea sa va faca un mai bun vorbitor in public.

Va multumesc si va invit sa deveniti membrii ai acestei comunitati pentru a primi in casuta postala noile informatiii.

Niciun comentariu: