In
urmatoarele randuri vom dezbate necesitatea Manualui de Criza, avantajele in
construirea si utilizarea lui. Pentru o intelegere mai buna a fenomenului, vom
dezbate necesitatea Manualului de Criza la corporatii. Intreaga teorie si
beneficiile Manualului de Criza pot fi exploatate si in folosul Liderului
Politic, acesta din urma, intalnind in viata politica situatii care cer in mod
obiectiv construirea unui Manual de Criza.
Pentru
ca multi factori politici si administrativi, economici, sociali si tehnologici influenteaza
modul in care organizatiile functioneaza si isi indeplinesc
misiunile astazi, relatia dintre afaceri si societate este analizata cu
mai mare atentie decat inainte.
Comportamentul
institutional si de corporatie este supus unui examen amanuntit. Intr-un
mediu atat de complex, organizatiile trebuie sa inteleaga si sa reactioneze la valorile
publice care se schimba foarte rapid, la asteptarile din ce in ce
mai mari, la solicitarile de consultari publice si la mass-media din ce in ce
mai insistente. Acest fapt devine crucial atunci cand lucrurile nu merg bine.
Indiferent
de cat de bine organizat si stapan pe sarcinile dumneavoastra
zilnice va simtiti, evenimentele din mediul extern va pot pune brusc intr-o
pozitie vulnerabila.
Ceva
aparent neinsemnat, ca de exemplu o parere exprimata intr-o
revista economica, o inmultire nu spectaculoasa, dar constanta,
a plangerilor legate de un anumit produs, o reclamatie nefondata privind functionarea
companiei sau o tendinta a comportamentului social care, la prima vedere, nu are
nici o legatura cu compania ar putea deveni un risc, ale carui
consecinte pe termen mediu si lung ar putea avea un efect devastator
asupra afacerii dumneavoastra.
De
asemenea, se pot intampla lucrurile cele mai neasteptate -in
urmatoarea ora sau saptamana-, intr-un ritm rapid si dramatic, care
sa dea nastere unei adevarate situatii de criza. In ambele cazuri,
daca nu sunteti sigur pe capacitatea organizatiei de a anticipa
probabilitatea ca un astfel de risc sa se materializeze, lasand la o parte detinerea
expertizei, a resurselor si a infrastructurii necesare pentru a-i face fata.
Mai
mult, in timp ce mediul afacerilor accepta intr-o masura mai mare
necesitatea planificarii si a organizarii in vederea gestionarii potentialelor situatii de criza, incapacitatea
constanta a directorilor executivi de a prelua initiativa si de a
explica cele intamplate, de a explica ce anume se face pentru rezolvarea
problemelor si, mai ales, ce simte organizatia fata de ce s-a intimplat
este demonstrata pe larg de succesiunea neintrerupta de cazuri controversate care
alimenteaza apetitul mijloacelor de comunicare in masa globale
si sofisticata industrie de consultanta.