miercuri, 26 iunie 2013

Trucuri rapide pe care le puteti folosi in situatiile de zi cu zi

Primul pas important pe care trebuie sa il faceti pentru a va dezvolta coerent capacitatile de orator este sa incepeti sa va concentrati pe situatiile din viata de zi cu zi. Mai jos veti gasi patru din situatiile in care puteti sa incepeti sa va cizelati deprinderile oratorice:

·     Cand dati peste cineva la supermarket:
-      incepeti discutia;
-      intrebati-va prietenul ce-i face familia, ce mai e nou pe la munca, unde si cand pleaca in vacanta;
-      spuneti-i o istorioara scurta si haioasa care vi s-a intamplat recent dumneavoastra, familiei sau apropiatilor dumneavoastra;
-      relectati asupra vitezei cu care vorbiti, la modul in care rostiti cuvintele si va organizati gandurile. Acesta este stilul dumneavoastra natural de a vorbi si va ceti simti relaxat sa-l folositi.

·     La petreceri:
-      Daca va dati seama ca stati stingher intr-un colt al camerei initiati conversatia cu primul om care trece pe langa dumneavoastra;
-      Participati la discutiile de grup fara sa manipulati conversatia;
-      Purtati o discutie cu cineva drag pe care nu l-ati mai vazut de multa vreme.

·     Lasati mesaje pe telefon:
-      Nu vorbiti repezit la telefon! Mai ales daca aveti un accent ciudat, nu vorbiti repede atunci cand lasati un mesaj pe telefon. Majoritatea robotilor telefonici de azi permit sa vorbiti suficient de mult.
-      Pronuntati-va numele clar, mai ales daca numele dumneavoastra nu este unul obisnuit;
-      Descrieti in cateva cuvinte motivul pentru care ati sunat, oferindu-i, de asemenea, numele companiei si ora la care ati facut apelul, daca locuiti pe un teritoriu cu un fus orar diferit;
-      Spuneti-le cand ar fi bine sa va returneze telefonul si lasati-va numarul de telefon;
-      Fiti intotdeauna niste profesionisti. Nu mestecati guma si nu lasati mesaje foarte lungi. Fiti constient de tonul folosit. Zambiti cand lasati mesajul, acest lucru transformandu-va vocea intr-una mai placuta.

·     Faceti-va casuta vocala:
-      Chiar daca nu v-ati gandit la asta, casuta vocala poate fi o prezentare binevenita a dumneavoastra si poate lasa o prima impresie placuta;
-      Inainte de a face inregistrarea, scrieti-o pe o bucata de hartie si rostiti mesajul de mai multe ori. Acesta reprezinta un mod sanatos de a va verifica discursul;
-      Fiti siguri de faptul ca mesajul dumneavoastra de intampinare suna profesional si prietenos. Intrebati-va daca vocea dumneavoastra este clara si daca mesajul are sens.

-      In cazul in care conduceti o afacere, casuta vocala este totodata si cartea dumneavoastra de vizita. Fiti, totusi, atent la incarcarea ei cu prea multe informatii.

Analizarea A.U.D.I.E.N.T.E.I. (A.U.D.I.E.N.C.E.)- cheia spre success!

In  procesul de pregatire a discursului public, fie el in fata unei audiente directe, public, sau indirecte, tv, radio, ar trebui sa avem raspuns la urmatoarele intrebari. Cu cat raspunsurile sunt mai exacte, cu atat mai bine ne putem pregati. Deci fiti atenti la intebari si cautati cele mai complete raspunsuri...
A nalysis - Cine este audienta mea? Cata lume va fi prezenta?
U nderstanding - Cat de bine cunosc eu subiectul expunerii mele?
D emographics - Care este background-ul lor educational, ce varste au, ce sex?
I nterest – De ce au venit? Cine i-a rugat sa vina?
E nvironment - Unde voi sta eu? Vor fi ei capabili sa ma vada si sa ma asculte?
N eeds - Care sunt nevoile lor? Care sunt nevoile mele, ca orator?
C ustomized - Pe care din nevoile auditoriului trebuie sa le discut?

E xpectations - Ce asteapta auditoriul sa afle sau sa invete de la mine?