miercuri, 23 mai 2012

FILOZOFIA DISCURSULUI SI MANUALUL DE CRIZA. Cele 7 aspecte ale unei prezentari dinamice.


Exista sapte aspecte ale unei prezentari dinamice, iar un orator profesionist le foloseste pe toate la capacitate maxima. A nu da atentie la toate cele sapte aspectele poate avea ca rezultat un discurs ineficient.

a.  Oratorul;
credibilitatea oratorului este acceptata doar pana la punctul in care oratorul este perceput ca fiind sincer. In general, un orator perceput ca fiind credibil este unul ordonat in discurs, atractiv si dinamic.

b.  Mesajul;
mesajul se refera la orice spune sau face oratorul, atat verbal, cat si nonverbal. 
 
c.   Publicul;
analiza publicului cuprinde consideratii legate de: varsta, sex, statutul civil, rasa, aria geografica, aparteneta la diferite grupari, educatie, cariera.
 
d.  Canalul transmisie-receptie;
cand comunicam cu publicul folosim mai multe canale de transmitere a informatiilor. Daca reusim exploatarea eficienta a acestora inseamna ca am reusit un discurs atractiv si ne-am atins scopul.

e.  Feedback-ul;
feedback-ul reprezinta procesul prin care oratorul primeste inapoi informatie despre modalitatile in care mesajul transmis a fost perceput. Acest proces nu este complet decat in momentul in care oratorul raspunde intrebarilor auditoriului. De aceea, discutiile care au loc post-discurs sunt foarte importante.

f.    Zgomotul;
poate fi extern: oameni care vorbesc, care tusesc, schimba notite, o proasta ventilare a salii (fie prea cald, fie prea frig), interferente vizuale (lumina slaba sau o vedere obstructionata). Sau poate fi intern: daca oratorul este confuz sau neclar despre ceea ce doreste sa exprime, dar poate aparea si daca nu cunoaste sau analizeaza gresit audienta.

g.  Mediul in care are loc discursul:
familiarizarea cu sala de conferinta este un aspect benefic in sustinerea discursului, gradul de emotivitate diminuandu-se considerabil.