Exista sapte aspecte ale unei prezentari
dinamice, iar un orator profesionist le foloseste pe toate la capacitate
maxima. A nu da atentie la toate cele sapte aspectele poate avea ca rezultat un
discurs ineficient.
a. Oratorul;
credibilitatea oratorului este acceptata doar
pana la punctul in care oratorul este perceput ca fiind sincer. In general, un
orator perceput ca fiind credibil este unul ordonat in discurs, atractiv si
dinamic.
b. Mesajul;
mesajul se refera la orice spune sau face
oratorul, atat verbal, cat si nonverbal.
c.
Publicul;
analiza publicului cuprinde consideratii
legate de: varsta, sex, statutul civil, rasa, aria geografica, aparteneta la
diferite grupari, educatie, cariera.
d. Canalul
transmisie-receptie;
cand comunicam cu publicul folosim mai multe
canale de transmitere a informatiilor. Daca reusim exploatarea eficienta a
acestora inseamna ca am reusit un discurs atractiv si ne-am atins scopul.
e. Feedback-ul;
feedback-ul reprezinta procesul prin care
oratorul primeste inapoi informatie despre modalitatile in care mesajul
transmis a fost perceput. Acest proces nu este complet decat in momentul in
care oratorul raspunde intrebarilor auditoriului. De aceea, discutiile care au
loc post-discurs sunt foarte importante.
f.
Zgomotul;
poate fi extern: oameni care vorbesc, care
tusesc, schimba notite, o proasta ventilare a salii (fie prea cald, fie prea
frig), interferente vizuale (lumina slaba sau o vedere obstructionata). Sau
poate fi intern: daca oratorul este confuz sau neclar despre ceea ce doreste sa
exprime, dar poate aparea si daca nu cunoaste sau analizeaza gresit audienta.
g. Mediul in
care are loc discursul:
familiarizarea cu sala de conferinta este un
aspect benefic in sustinerea discursului, gradul de emotivitate diminuandu-se
considerabil.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu