Chiar daca pare greu de crezut, oamenii isi
formeaza o prima imresie despre noi, fie ca vrem, fie ca nu vrem, fie ca suntem
fata-in-fata, fie ca suntem la telefon! Faceti o prima impresie buna si de aici
incolo totul va merge ca uns. De exemplu:
-
raspundeti
la telefon dupa ce suna a treia oara;
-
convingeti-va
ca mesajul de intampinare este unul calduros si ca nu raspundeti la telefon cu
mancare in gura;
-
fiti sigur
ca aveti la indemana un pix sau un stilou si o hartie pentru a nota eventualele
informatii. Folositi numele colocutorului dumneavoastra, dar nu exagerati in a
face acest lucru.
-
Fiti un
ascultator activ si nu unul pasiv. Intrebati cand puteti suna inapoi.
-
Daca va sunt
adresate intrebari si nu puteti oferi un raspuns pe loc intrebati-va
colocutorul daca puteti reveni dumneavoastra cu un telefon in cateva minute.
Daca acesta insista sa astepte la telefon, nu-I prelungiti asteptarea mai mult
de 30 de secunde!
-
Verificati-va
mesajele de mai multe ori pe zi. Daca sunteti cu un client, reveniti dumneavoastra
cu un telefon, dar nu intrerupeti sedinta!
-
Unul din
cele mai neprofesioniste lucruri pe care le poate face cineva este sa nu revina
cu un telefon atunci cand se afla in imposibilitatea de a raspunde. De cele mai
multe ori, oamenii care va contac-teaza se afla in dead-line-uri si trebuie sa
aiba un raspuns clar de la dumneavoastra poate chiar in ziua apelului
telefonic!
-
Daca aveti o
echipa care lucreaza pentru dumneavoastra, verificati-I din cand in cand pentru
a vedea cat sunt de placuti si eficienti cand raspund la telefon. Daca nu sunt,
atunci este cazul sa faceti unele schimbari.
Cum sa faci audienta sa te iubeasca si sa te
admire!
Unele din cele mai performante tehnici de a
va face audienta sa va iubeasca sunt cele folosite de presedintele american Franklin
D. Roosevelt in faimoasele sale conferinte radio tinute pe tot parcursul
perioadei sale de presedentie, incepand din 12 martie 1933.
Chiar daca aceste tehnici sunt folosite mai
des in interviurile radio sau televizate, este bine sa le folositi si atunci
cand tineti un discurs oricarei audiente, fie ca sunteti fata-in-fata, fie ca
sunteti la telefon.
1. Roosevelt
si-a vizualitat auditoriul ca pe indivizi, niciodata ca pe o masa de oameni.
Daca va ganditi la numarul de oameni care va
asculta, veti ceda nervos sau veti lesina. Mai bine imaginati-va ca singurul om
care va urmareste este prietenul dumneavoastra cel mai bun. Fiecare individ din
audienta va asculta in parte, asa ca vorbiti-le individual, niciodata ca masa
de oameni. Creati un prototip de audienta si inventati o poveste despre viata,
problemele si nevoile ei. Audienta dumneavoastra este simpatizeaza cu cauza pe
care o expuneti. Oamenii care va asculta doresc sa fie ajutati de
dumneavoastra. Vorbiti tinand cont de aceste lucruri atunci cand va confruntati
cu o audienta pe care nu o vedeti.
2. Presedintele
american si-a vizualizat publicul ca invitati la masa de seara.
Vizualizarea unei invitatii la masa de seara
este cea mai buna metoda de a crea un
sentiment de intimitate si siguranta. Imaginati-va ca ati invitat persoana cu
care vorbiti la masa si ca purtati o discutie obisnuita, intr-un loc familiar.
Amandoi va simtiti confortabili si relaxati. Telefonul, spre exemplu, se poate
asocia radioului. Este un teatru al mintii, iar dumneavoastra sunteti regizorul.
Asa ca puneti in scena o “piesa” care sa va relaxeze.
3. El era
constient de fetele si mainile oamenilor care il ascultau, de hainele si casele
lor.
Cu cat constientizati mai multe despre cei ce
va asculta, cu atat veti avea o relatie mai apropiata. Care este culoarea
ochilor lor? Cu ce sunt imbracati? Unde locuiesc? Mainile spun multe despre o
persoana. Despre ei ce spun?
4. Vocea si
expresia faciala erau acelea ale unui prieten intim.
Tonul vocii dumneavoastra este in legatura
directa cu expresia dumneavoastra faciala. O mimica inghetata va face ca si
vocea dumneavoastra sa fie rece si aspra. Insa, un zambet va va incalzi fata,
facand-o sa sune calda si prietenoasa.
5. In timp ce
vorbea, Roosevelt dadea usor din cap, iar mainile I se miscau natural, in
gesturi simple.
Majoritatea oamneilor cred ca gura este
punctul central al comunicarii. Nimic nu este mai departe de adevar! Pentru a
fi un orator puternic, trebuie sa va folositi intreg corpul. Gesturile si
limbajul corpului vor adauga energie si entuziasm dfiscursului.
6. Fata ii
radea si I se lumina ca si cand se afla la pupitru, in sala de conferinta.
Zambetul este unul dintre cele mai puternice
instrumente pe care le aveti pentru a crea o relatie profunda cu cei care va asculta,
chiar daca dumneavostra nu-I vedeti! Zambiti cand vorbiti, cand dati un
telefon, chiar si atunci cand nu aveti chef sa zambiti!