vineri, 20 aprilie 2012

FILOZOFIA DISCURSULUI SI MANUALUL DE CRIZA. Cum sa creezi o prima impresie nemaipomenita!


Chiar daca pare greu de crezut, oamenii isi formeaza o prima imresie despre noi, fie ca vrem, fie ca nu vrem, fie ca suntem fata-in-fata, fie ca suntem la telefon! Faceti o prima impresie buna si de aici incolo totul va merge ca uns. De exemplu:
-      raspundeti la telefon dupa ce suna a treia oara;
-      convingeti-va ca mesajul de intampinare este unul calduros si ca nu raspundeti la telefon cu mancare in gura;
-      fiti sigur ca aveti la indemana un pix sau un stilou si o hartie pentru a nota eventualele informatii. Folositi numele colocutorului dumneavoastra, dar nu exagerati in a face acest lucru.
-      Fiti un ascultator activ si nu unul pasiv. Intrebati cand puteti suna inapoi.
-      Daca va sunt adresate intrebari si nu puteti oferi un raspuns pe loc intrebati-va colocutorul daca puteti reveni dumneavoastra cu un telefon in cateva minute. Daca acesta insista sa astepte la telefon, nu-I prelungiti asteptarea mai mult de 30 de secunde!
-      Verificati-va mesajele de mai multe ori pe zi. Daca sunteti cu un client, reveniti dumneavoastra cu un telefon, dar nu intrerupeti sedinta!
-      Unul din cele mai neprofesioniste lucruri pe care le poate face cineva este sa nu revina cu un telefon atunci cand se afla in imposibilitatea de a raspunde. De cele mai multe ori, oamenii care va contac-teaza se afla in dead-line-uri si trebuie sa aiba un raspuns clar de la dumneavoastra poate chiar in ziua apelului telefonic!
-      Daca aveti o echipa care lucreaza pentru dumneavoastra, verificati-I din cand in cand pentru a vedea cat sunt de placuti si eficienti cand raspund la telefon. Daca nu sunt, atunci este cazul sa faceti unele schimbari.

Cum sa faci audienta sa te iubeasca si sa te admire!
Unele din cele mai performante tehnici de a va face audienta sa va iubeasca sunt cele folosite de presedintele american Franklin D. Roosevelt in faimoasele sale conferinte radio tinute pe tot parcursul perioadei sale de presedentie, incepand din 12 martie 1933.
Chiar daca aceste tehnici sunt folosite mai des in interviurile radio sau televizate, este bine sa le folositi si atunci cand tineti un discurs oricarei audiente, fie ca sunteti fata-in-fata, fie ca sunteti la telefon.

1.  Roosevelt si-a vizualitat auditoriul ca pe indivizi, niciodata ca pe o masa de oameni.
Daca va ganditi la numarul de oameni care va asculta, veti ceda nervos sau veti lesina. Mai bine imaginati-va ca singurul om care va urmareste este prietenul dumneavoastra cel mai bun. Fiecare individ din audienta va asculta in parte, asa ca vorbiti-le individual, niciodata ca masa de oameni. Creati un prototip de audienta si inventati o poveste despre viata, problemele si nevoile ei. Audienta dumneavoastra este simpatizeaza cu cauza pe care o expuneti. Oamenii care va asculta doresc sa fie ajutati de dumneavoastra. Vorbiti tinand cont de aceste lucruri atunci cand va confruntati cu o audienta pe care nu o vedeti.

2.  Presedintele american si-a vizualizat publicul ca invitati la masa de seara.
Vizualizarea unei invitatii la masa de seara este cea mai buna  metoda de a crea un sentiment de intimitate si siguranta. Imaginati-va ca ati invitat persoana cu care vorbiti la masa si ca purtati o discutie obisnuita, intr-un loc familiar. Amandoi va simtiti confortabili si relaxati. Telefonul, spre exemplu, se poate asocia radioului. Este un teatru al mintii, iar dumneavoastra sunteti regizorul. Asa ca puneti in scena o “piesa” care sa va relaxeze.

3.  El era constient de fetele si mainile oamenilor care il ascultau, de hainele si casele lor.
Cu cat constientizati mai multe despre cei ce va asculta, cu atat veti avea o relatie mai apropiata. Care este culoarea ochilor lor? Cu ce sunt imbracati? Unde locuiesc? Mainile spun multe despre o persoana. Despre ei ce spun?

4.  Vocea si expresia faciala erau acelea ale unui prieten intim.
Tonul vocii dumneavoastra este in legatura directa cu expresia dumneavoastra faciala. O mimica inghetata va face ca si vocea dumneavoastra sa fie rece si aspra. Insa, un zambet va va incalzi fata, facand-o sa sune calda si prietenoasa.

5.  In timp ce vorbea, Roosevelt dadea usor din cap, iar mainile I se miscau natural, in gesturi simple.
Majoritatea oamneilor cred ca gura este punctul central al comunicarii. Nimic nu este mai departe de adevar! Pentru a fi un orator puternic, trebuie sa va folositi intreg corpul. Gesturile si limbajul corpului vor adauga energie si entuziasm dfiscursului.

6.  Fata ii radea si I se lumina ca si cand se afla la pupitru, in sala de conferinta.
Zambetul este unul dintre cele mai puternice instrumente pe care le aveti pentru a crea o relatie profunda cu cei care va asculta, chiar daca dumneavostra nu-I vedeti! Zambiti cand vorbiti, cand dati un telefon, chiar si atunci cand nu aveti chef sa zambiti!