In comunicare factorul nonverbal este foarte important. In cadrul acestui factor, gesturile capata o dimensiune speciala prin complexitatea si totusi claritatea lor. Gesturi pe care le facem involuntar au pentru altii semnificatii, de cele mai multe ori, pe care nu dorim sa le aiba.
Trairile noastre interne ne sint scoase la iveala de gesturile pe care le facem, impresia pe care o lasam celor din jur, impunerea argumentelor, sinceritatea, etc, pot fi influntate ca rezultat de gesturile pe care le facem.
Nu in ultimul rind, altii, prin gesturile pe care le fac, doresc sa-si impuna punctul lor de vedere, sa puna accentul pe anumite lucruri sau, pur si simplu, sa se dea mari. Cum inerpretam propriile noastre gesturi, cum le putem constientiza ca ele sa nu ne tradeze?
Expertii au concluzionat ca ceea ce spunem ar avea ca importanta circa 7%, felul cum spunem are un impact de circa 38% si comunicarea non-verbala are o relevanta de circa 55% in cadrul mesajului.
In decursul istoriei moderne s-a subliniat din ce in ce mai mult necesitatea charismei pentru persoanele care apar la televizor, in fotografii, in spectacole, etc. Charisma declansind in grupul tinta o reactie pozitiva neconditionata de mesajul verbal sau scris.
Totodata, charisma este considerata o punte de legatura foarte buna dintre emitator, persoana cu charisma si receptor, persoana din grupul tinta si ca acesta din urma va retine mai multe, mai bine si mai mult timp mesajul transmis.
A te concentra, ca emitator, doar pe mesajul pe care vrei sa-l transmiti si a ignora restul tipurilor de comunicare, este demonstrat o greseala. Experienta in fata oamenilor, a camerei de filmat, repetitia discursului si a gesturilor necesare, a tonalitatii si volumului discursului, a pauzei sint, printre alte elemente, pasii spre succes.
Nu in ultimul rind, eforturile fizice, pe care le necesita unele discursuri, aparitii TV sau diferite meeting-uri trebuie si ele repetate si insusite.
Personalitatea = se formeaza numai in cadrul societatii si se refera la modalitatile de organizare a trasaturilor psihologice si fiziologice ale individului.
Pentru a se cunoaste personalitatea unui individ este necesara cunoasterea trasaturilor caracteristice si a modului lor de organizare.
Trasaturile personalitatii se pot clasifica in 3 categorii mari: temperament, aptitudini si caracter.
Temperamentul = forma de manifestare a personalitatii in ceea ce priveste energia, rapiditatea, regularitatea si intensitatea proceselor psihice.
Temperamentui este latura frontala dinamica a personalitatii, si influenteaza caracterul.
Aptitudinile = indica posibilitatile unui individ si reprezinta insusiri psihice si fizice cu ajutorul carora se realizeaza cu succes o anumita activitate.
Aptitudinea profesionala este complexa si nu poate fi detemiinata de un singur factor. Fiecare din insusirile necesare, luata separat, reprezinta o aptitudine simpla, iar intregul grup de aptitudini simple, necesare intr-o anumita activitate, formeaza aptitudinea complexa.
Caracterul = aspect etico-social, ce cuprinde orientarea, atitudinea si interesele omului si indica ce reprezinta omul ca membm al societatii. Trasaturile de caracter se refera la sfera motivationala a persoanei, indicand semnificatia si scopnl activitatii umane.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu