joi, 17 octombrie 2013

Planul de actiune impotriva situatiilor de risc – Manualul de Criza. Gestionarea reactiei organizationale

Pentru organizatiile care se confrunta cu situatii de risc emergente, cateva dintre principalele repere ale comunicarii de risc eficiente sunt:
-intelegerea dinamicii emotiei publice, a practicilor de lucru ale unor grupuri de interes special si a mass-media, care face tot posibilul sa imprime si sa legitimeze o anumita perspectiva asupra unei probleme, in vederea unei dezbateri publice si, in cele din urma, a formularii unei politici publice;
-   familiarizarea organizatiei cu evolutia ciclica a unei situatii; concentrarea resurselor potrivite asupra identificarii si monitori­zarii informatiilor relevante pentru situatia aparuta si a activitatilor organizate ca reactie la aceasta. Ea ar trebui sa includa o politica clar definita si o strategie de comunicare asociata acesteia;
-   intelegerea faptului ca nu este realist sa se urmareasca schim­barea opiniei publice in legatura cu dimensiunea riscului (chiar daca riscul real al unei intamplari neprevazute este mic) si, deci, organizatia sau industria trebuie:
-   sa comunice intr-un limbaj legat de anxietatea publica si de natura sa o reduca;

-   sa stabileasca si sa consolideze increderea in angajamentul fata de controlarea, reducerea si limitarea acesteia.

Niciun comentariu: