miercuri, 11 aprilie 2012

FILOZOFIA DISCURSULUI SI MANUALUL DE CRIZA


Discursul, partea vorbita a comunicarii concorda la consolidarea pozitiei de lider si la prezentarea mesajului. 
Discursul prezinta sub forma cuvintelor ideile cu care definim actiunile noastre, ale adversarilor nostrii, ambientul, fenomene si situatii aleatoare.
Aceleasi cuvinte pot fi intelese in mai multe feluri in functie de cel care le rosteste. Dar ce cuvinte trebuiesc rostite? Cite neologisme sa folosim si cite structuri gramaticale complicate vor avea efctul dorit?
Intr-o dezbatere, discursul comporta modificari si poate devenii dialog sau chiar confruntare. Cum putem sa evitam sau sa incurajam acest lucru? Cum punem accentul pe lucrurile care sunt cu adevarat importante?

Cum raspundem la obiectiile mediatorului sau interlocutorului nostru? La aceste intrebari raspunsurile nu sint simplu de gasit si chiar daca sint gasite ele comporta diferite modificari pentru fiecare situatie in parte.
Dar putem prevedea aceste modificari? Putem sa fim pregatiti sa facem fata obiectiilor, situatiilor noi, incendiare? Toate raspunsurile se gasesc in Manualul de Criza, indrumarul de discutie, de lupta impotriva obiectiilor si a situatilor limita, de criza.
Identificarea si construirea unor strategii de impunere a ideilor proprii, atat in discurs, cat si in interviu (filozofia discursului, alegerea tipului de atitudine in functie de natura fiecarei situatii in parte, lupta impotriva obiectiilor, simularea situatiilor de criza, manualul de criza).

Niciun comentariu: