Discursul, partea vorbita a comunicarii
concorda la consolidarea pozitiei de lider si la prezentarea mesajului.
Discursul prezinta sub forma cuvintelor
ideile cu care definim actiunile noastre, ale adversarilor nostrii, ambientul,
fenomene si situatii aleatoare.
Aceleasi cuvinte pot fi intelese in mai multe
feluri in functie de cel care le rosteste. Dar ce cuvinte trebuiesc rostite?
Cite neologisme sa folosim si cite structuri gramaticale complicate vor avea
efctul dorit?
Intr-o dezbatere, discursul comporta
modificari si poate devenii dialog sau chiar confruntare. Cum putem sa evitam
sau sa incurajam acest lucru? Cum punem accentul pe lucrurile care sunt cu
adevarat importante?
Cum raspundem la obiectiile mediatorului sau
interlocutorului nostru? La aceste intrebari raspunsurile nu sint simplu de
gasit si chiar daca sint gasite ele comporta diferite modificari pentru fiecare
situatie in parte.
Dar putem prevedea aceste modificari? Putem
sa fim pregatiti sa facem fata obiectiilor, situatiilor noi, incendiare? Toate
raspunsurile se gasesc in Manualul de Criza, indrumarul de discutie, de lupta
impotriva obiectiilor si a situatilor limita, de criza.
Identificarea si construirea unor strategii
de impunere a ideilor proprii, atat in discurs, cat si in interviu (filozofia
discursului, alegerea tipului de atitudine in functie de natura fiecarei situatii
in parte, lupta impotriva obiectiilor, simularea situatiilor de criza, manualul
de criza).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu